سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوست داشتن اولیای خداوند متعال، واجب است . همچنین، دشمنی با دشمنان خدا و بیزاری از آنان وپیشوایانشان، واجب است . [امام رضا علیه السلام]

خانه سبزوار



گرچه سبزواریها شهرشان را می شناسند اما گاهی نظر دیگران نیز دیدنی است.سایت ویکی پدیا اطلاعاتی درباره سبزوار ارائه داده است که چند جمله آنرا اینجا می بینید:
شهرستان سبزوار
جمعیت 208,172 نفر،رشد جمعیت1/3 ،تراکم 6500 نفر بر کیلومتر مربع  ،مساحت19500 کیلومتر مربع ، ارتفاع از سطح دریا977,6 متر ،میانگین دمای سالانه17,1درجه سانتیگراد، میانگین بارش سالانه 188,6 میلی‌متر.
سَبْزِوار یکی از شهرهای بزرگ استان خراسان رضوی است که در غرب خراسان، در شمال شرق ایران قرار دارد.تاریخ سبزوار با بیهق پیوند خورده‌است. پس از حمله مغول به سلطنت خوارزمشاه به دلیل دلاوری مدافعان فدایی موسوم به سربداران، برای مدتی به نام سربداران نیز شناخته می‌شد.شهر سبزوار از تهران تقریبا 670 کیلومتر فاصله دارد.این شهر در مسیر راه آهن تهران-مشهد قرار ندارد و نزدیک‌ترین فاصله این راه‌آهن با سبزوار بیش از 30 کیلومتر است. فرودگاه سبزوار در سال 1382 افتتاح شد و اکنون این فرودگاه دارای پروازهای بین‌المللی نیز هست.شهرستان سبزوار واقع در غرب استان خراسان رضوی براساس آخرین تقسیمات کشوری دارای چهار بخش به نام‌های مرکزی، روداب، داورزن و ششتمد است.  بخش‌های جوین و جغتای در سال 1387 و بخش خوشاب در سال 1389از شهرستان سبزوار جدا شدند و خود به شهرستان ارتقا یافتند.  کوه‌های جغتای عامل جدایی دشت جوین از جلگه اصلی سبزوار بوده و در جنوب آن نیز کوه میش قرار دارد. به تعبیر دیگر سبزوار محصور در میان ارتفاعات شمالی و جنوبی است. چهره منطقی شرقی و شمالی این شهرستان کوهستانی و دارای اقلیم معتدل و در قسمت‌های جلگه‌ای با هوای گرم همراه است.تنها دو رشته رودخانه فصلی به نام کالشور در این ناحیه وجود دارد که سیلاب‌های دشت سبزوار را به نمکزارهای کویر هدایت می‌کند.
.



حسین شهرستانی ::: پنج شنبه 90/12/25::: ساعت 3:26 عصر




حسین شهرستانی ::: پنج شنبه 90/12/25::: ساعت 2:14 عصر


بانزدیک شدن بهار وآغاز سفرهای نوروزی تدابیری برای تسهیل در این امر اندیشیده می شود،که کاری بسیارپسندیده است.آنانکه در این موضوع درگیر می شوند برخی از دید وبازدیدهای عیدرااز دست می دهند ولی سختی سفرمردمی دیگر راکم می کنند که بسیارارزشمنداست.اما من در سفرهای نوروزی سالیان گذشته شاهد بودم دربرخی از شهرستانها درکنار مقاصد رفاهی  ،معرفی تاریخ وفرهنگ وجاذبه های گردشگری شهرستان می پرداختند(که ازاین نظرشهرستان سبزواروشهرستانهای جوین وجغتای وخوشاب،باسابقه تاریخی بسیارطولانی ومناطق دیدنی می توانندبدرخشند.) ایجاد بازارهای های صنایع دستی وفروش تولیدات محلی ازجمله خشکبار و... نیز استفاده بهینه از این فرصت استثنایی است که انشالله دربرنامه هاثی استقبال از ازگردشگران نوروزی دیده شده است واگر نشده دراین فرصت کوتاه به آن توجه شود. 
.برنامه های شهرداری برای استقبال از مسافرین نوروزی
مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری سبزوار گفت: پارک های شهربازی، باغ ملی، زائر، بهمن و ارمغان به عنوان کمپ های اسکان مسافران نوروزی در شهرما پیش بینی شده است.
مهندس "حسین دولت آبادی "افزود: در راستای خدمت بیشتر به مسافران نوروزی چادرهای اسکان مسافرتی و نقشه راهنمای سبزوار تهیه شده تا مسافران بتوانند به محض ورود به سبزوار دغدغه ای برای اسکان در پارک ها نداشته باشند و با استفاده از نقشه راهنما نیز مکان های مورد نظر خود را برای بازدید شناسایی کنند.
وی در ادامه به اقدامات انجام شده پرداخت و افزود: به دلیل شرایط اقلیمی سبزوار، درختکاری خیابان ها، محلات و کمربندی زودتر از هر سال مطابق برنامه پیش بینی شده انجام شد.
مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری سبزوار کاشت گونه های مقاوم چند ساله طبق طرح کاشت را از برنامه های عملیات درختکاری سال جاری بیان کرد و گفت : از ابتدای بهمن امسال کاشت درخت در خیابان های اسدآبادی و کاشفی آغاز و تا پایان بهمن ماه نیز سایر خیابان های سطح شهر درختکاری شدند.
"دولت آبادی" به طرح تهیه و تدوین پارک استقبال در ابتدای ورودی سبزوار نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان سال فاز نخست این پارک آغاز خواهد شد.
وی بیان کرد: با احداث پارک استقبال تعداد کمپ های مسافری به شش پارک بزرگ منطقه ای در حاشیه کمربندی خواهد رسید که این اتفاق جایگاه ویژه ای برای سبزوار خواهد بود.
سبزوار امروز



حسین شهرستانی ::: پنج شنبه 90/12/25::: ساعت 12:11 عصر


خبری از یک" اجتماع تازه"درسبزوار
ایجاد تشکل وانجمن درهرصنفی امری نیکوست واین امر در  بخش کشاورزی   نیکوتر.
اصولاًجمع شدن وگفتگوی مردم بایکدیگر عقل دنیا را بالا می برد(مضمون یک ضرب المثل ژاپنی)ظرفیت های نهفته ای درهمکاری و اجتماع مردم نهفته است،که دراین تشکل های امکان بروز وظهور پیدا می کند.
تشکیل انجمن صنفی آبزی پروران در سبزوار
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از تشکیل انجمن صنفی آبزی پروران درسبزوار درسال جاری خبرداد.
به گزارش سبزوارآنلاین محمد جواد ایزدیان اظهار داشت : در راستای اصل44 قانون اساسی و بر مبنای واگذاری امور به بخش خصوصی نخستین مجمع عمومی انجمن صنفی آبزی پروران با حضور 22 نفر از پرورش دهندگان ماهی برگزار شد.
وی از مزایای این انجمن به برخورداری از معافیت های مالیاتی، صدور مجوز فعالیت های آبزی پروری برای اعضاء و مشارکت در نحوه تدوین قوانین و مقررات مرتبط با صنوف کشاورزی و مشارکت در نرخ گذاری محصولات کشاورزی از طریق حضور در مجامع ذیربط اشاره کرد.
ایزدیان در پایان افزود : سبزواردارای 80 نفر پرورش دهنده، 30 مرکز تولید ماهی سردآبی، 50 مرکز تولید ماهی گرمابی به ظرفیت تو.لید سالانه 420 تن گوشت ماهی می باشد.
سبزوار آنلاین



حسین شهرستانی ::: یکشنبه 90/12/21::: ساعت 5:12 عصر

   1   2      >

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 1
کل بازدید :19612
 
 > >>اوقات شرعی <<


ساعت فلش

 
>> درباره خودم<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<